•   +420 775 989 000

Turbodieslové motory

Chyby uživatelů turbodieslových motorů.

Turbodmychadlu škodí, když řidič po vyšší zátěži (myšleno při delší jízdě a výších otáčkách motoru) ihned vypne motor. Okamžitě se zastaví olejové čerpadlo, tím pádem olej přestane mazat a zároveň ochlazovat. Důsledkem toho dojde k nárůstu teploty a zůstatek oleje, který zbyl v ložiskovém uzlu začne karbonovat. Taková to karbonizace  se pak v ložisku chová jako brusná pasta.

 

 

 

Další chybou je,že někteří řidiči okamžitě po nastartování vytáčí studený motor do příliš vysokých otáček kdy olej je ještě studený. Je dokázáno,že olej je řádě ohřátý až po 15 minutové jízě. Dále používají nízkoviskozitního oleje např: SAE 0W-30,5W-30 a jejich předepsaná výměna po 30000 km je diskutabilní. Tyto oleje dobře mažou při nízkých teplotách, ale nehodí se pro vysoké teploty, což turbodmychadla potřebují.

 

 

Hodně tubodmychadlům škodí nezodpovědný přístup k pravidelným výměnám oleje a olejového filtru, taktéž vzduchového filtru. Dále se musí hlídat stav oleje,je třeba mít na paměti,že čím méně je oleje, tím se olej pomaleji ochlazuje.

 

 

Pískání turba

Když turbo píská a má menší výkon, může být příčinou ohlá lopatka dmychadla. Jinou příčinou může být vnik cizího tělesa, třeba  ze špatně těsnícího vzduchového filtru, nebo nějakého úlomku zrezlé lopatky.

Dalším důvodem může být zatuhnutí lopatek, jejich příčinou bývá koroze, spalování oleje, který je mastný a jeho nečistoty zaslepují čepy lopatek.To se většinou stává těm, kteří jezdí krátké vzdálenosti. Odborníci doporučují, aby motor alespoň jedenkrát týdně pracoval nejméně půl hodiny při otáčkách 3000 za min.

 

 

zdoj obrázku: wikipedia.org